Om webbshoppen

 

Vilka varor finns i webbshoppen?

Här finns i princip alla varor som säljs i våra butiker, utom färskvaror, kyl- och frysvaror. Det är över 1 000 artiklar.

Hur hittar man en vara i webbshoppen?

Varorna är indelade i olika grupper. Du ser indelningen till vänster. Klicka på varugruppens namn så ser du vilka varor det finns. Om det står ett plustecken framför varugruppens namn så innebär det att det finns flera undergrupper.

Du kan också söka efter en artikel genom att skriva in ett ord i sökrutan upptill till vänster. Du kan söka på ett ord eller del av ord som ingår i varans namn eller i beskrivningen av den. Du kan även skriva in flera löpande ord. Om du vet vilket artikelnummer varan har så kan du annars skriva in det numret i sökrutan. Här kan du också söka på vilket land produkten kommer från, t.ex. Filippinerna.

För varje vara kan man få fram ev. beskrivning och liknande genom att klicka på bilden eller namnet. Bilden kan också förstoras om man klickar på den.

Finns varan alltid i lager?

Alla varor som är med i webbshoppen finns normalt i lager. Det kan dock hända att en vara tillfälligt är slut. När du gör din beställning får du så snart som möjligt besked om det gäller för någon av de beställda varorna. Om vi är överens om det skickar vi en ersättningsvara eller tar bort varan från  beställningen.

Hur väljer jag ut varorna?

Du kan handla i webbshoppen utan att ha registrerat dig eller loggat in ända till dess du ska avsluta med att göra en beställning.

Du väljer vara genom att klicka på köpknappen vid varan. Om du vill ha flera exemplar kan du klicka flera gånger på köpknappen. Om en vara finns i olika förpackningsstorlekar, t.ex. 1 kg, 500 g och 250 g, måste du först klicka på bilden eller varans rubrik och på nästa sida ange hur många exemplar du vill köpa vid önskad förpackningsstorlek.

I din kundvagn uppe till höger ser du hur många artiklar du sammanlagt har klickat för. Om du klickar på kundvagnen ser du en specifikation av vilka varor det gäller. Där kan du ändra antalet för de olika varorna eller ta bort varor.

Här syns också totalsumman för varorna.

Hur levereras varorna?

Du kan välja på olika fraktsätt i huvudsak beroende på vad försändelsen beräknas komma att väga.

Små, platta och lätta saker kan skickas i vanligt brev. Om du t.ex. bara behöver en liten kryddpåse kan vi skicka den med Posten.

Andra försändelser skickas med företaget DHL. Om paketet väger under 20 kg blir det billigast om du hämtar det själv på en s.k. DHL Servicepoint. Det brukar vara en butik i närheten av där du bor. Här kan du se var din närmaste DHL Servicepoint ligger. Du får e-post eller sms när paketet har kommit och kan hämtas.

Om du vill hämta varorna på en DHL Servicepoint som ligger längre bort, t.ex. nära jobbet, skriver du det vid beställningen under "Extra meddelande till butiken".

Om du vill ha varorna levererade hem till bostaden kostar det litet mer. Men i stället kan du skicka tyngre eller fler paket på det sättet. Du kan inte få hemleverans på kvällen utan endast på vardagar mellan kl 8 och 17. DHL kontaktar dig via sms eller telefon för att bestämma lämplig dag och tid. Paketet lämnas vid ytterporten i flerfamiljshus och vid ytterdörren i enfamiljshus.

Vi levererar varor endast inom Sverige.

Vad kostar frakten?

Fraktavgiften läggs till i kassan när du väljer önskat fraktsätt.

Brev: Vikt för försändelsen högst 250 g. Fraktavgiften för brev är 33 kr.

Hämta på DHL Servicepoint: Ett kolli med totalvikt om högst 20 kg kan skickas till DHL Servicepoint. Avgiften beror på försändelsens vikt:

- upp till 5 kg är avgiften 69 kr

- 5 - 10 kg är avgiften 85 kr

- över 10 kg är avgiften 99 kr

Hemkörning av DHL: DHL Paket är en försändelse som levereras till bostaden med DHL. Försändelsen kan bestå av ett eller flera kollin med en sammanlagd vikt på sammanlagt högst 35 kg. Fraktavgiften är 249 kr.

Hur betalar jag?

Du kan välja mellan olika betalsätt, att betala genom Payson antingen som kortbetalning med Visa/Mastercard eller med din internetbank hos Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea eller Danske Bank. Markera betalningsalterntivet under kundvagnen.

Om du redan är kund hos Thailaan kan du välja att betala mot faktura på 14 dagar från oss. Ange fakturanumret när du betalar. Fakturor betalas till vårt bankgiro 240-8656.

Hur gör jag själva beställningen?

När du valt leveranssätt och betalningssätt ser du totalbeloppet för hela beställningen under kundvagnen.

Du markerar då att du läst och förstått köpvillkoren och sedan att du godkänner ordern. Om du har valt att betala med kort eller internetbank länkas du därefter vidare till Payson för att göra själva betalningen. Du får därefter dels en e-post från Payson med kvitto på betalningen, dels en orderbekräftelse med e-post från Thailaan.

Om du vill ändra beställningen helt eller delvis, du kan t.ex. ha skrivit fel, lagt beställningen innan den var klar eller helt enkelt ångrat dig så meddelar du oss så snart som möjligt (innan varorna skickas från oss) och vi makulerar beställningen. Om du vill beställa något men det blev fel i den första beställningen så kan du under tiden kopiera beställningen (under Min kundprofil som finns till upptill till höger när du är inloggad) och fortsätta att handla. Du kan under Min kundprofil se t.ex. när den tidigare beställningen har makulerats.

Om du har betalat en beställning men beställningen har blivit fel eller du har ångrat dig kan vi makulera betalningen hos Payson. Betalningen går då tillbaka till ditt kort eller din internetbank.

Hur hittar jag mina tidigare beställningar?

När du är inloggad hittar du Min kundprofil upptill till höger. Här finns bl.a. en lista på tidigare beställningar. Om du vill kan du kopiera en tidigare beställning som då hamnar i kundvagnen, där den kan förändras på vanligt sätt. Markera den tidigare beställningen och klicka nedtill på ”Kopiera ordern till kundvagnen”.

Hur får jag svar på frågor eller hjälp med en beställning?

Du kan skicka frågor eller önskemål till vår kundtjänst.

E-post skickas till info@thailaan.se

Ringer gör du till 070-680 00 80, en telefon som i regel bemannas av personalen i vår butik i Haninge och under samma öppettider som i butiken, dvs.

måndag – fredag   10 - 18

lördag – söndag     10 - 18

Vi hinner inte alltid svara i telefonen men du kan alltid lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi hinner. Du kan också skicka ett mejl med ditt telefonnummer och be att vi ringer upp dig.