KÖPVILLKOR

Dessa villkor gäller för köp i Thailaan Asian Markets webbshop.

 

Ålderskrav

För att handla i vår webbshop ska du ha fyllt 18 år. Om du är mellan 16 och 18 år kan du i vissa fall få handla i webbshoppen, men kontakta oss på info@thailaan.se före köpet.

 

Priser

I det pris du ser när du inte är inloggad ingår moms. Det gäller också fraktavgifterna. Moms ingår också i priserna när du är inloggad som privatperson. För företag som är inloggade visas priset exklusive moms.

Det totala priset för en beställning syns i kundvagnen. I det totala priset ingår moms och fraktavgifter. Några avgifter för själva betalningen tar vi inte ut från dig. Om en faktura inte betalas i tid tillkommer dock sedvanlig påminnelseavgift och dröjsmålsränta.

 

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1-10 dagar från din beställning. Om en vara för tillfället är slut kontaktar vi dig inom den tiden via e-post eller telefon. Om vi kommer överens om det skickar vi en ersättningsvara. I annat fall krediterar eller återbetalar vi beloppet.

 

Leveranssätt

Vilka leveranssätt som kan användas för en viss beställning visas i kundvagnen. Där anges också kostnaden för leveransalternativen. Du markerar vilket av möjliga leveranssätt som ska gälla för beställningen. Varorna levereras endast till adress i Sverige.

Om en försändelses faktiska vikt betydligt överskrider den vikt som beräknats i webbshoppen eller om försändelsen visar sig bli mycket skrymmande kontaktar vi dig per e-post eller telefon för att komma överens om en förändring av beställningen. Om vi inte kommer överens om en sådan förändring förbehåller vi oss rätten att annullera din beställning. Du har själv alltid rätt att häva en beställning fram till dess att vi sänder varan.

Vi ansvarar för varorna till dess de når dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

 

Betalningssätt

Du kan betala varorna på följande sätt:

Kortbetalning eller internetbank

Med Payson kan du betala enkelt och tryggt med  VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea). Du betalar via en betalningslänk, som visas när du har gjort beställningen. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

Faktura

Du kan betala varorna mot faktura från oss. Fakturan läggs vanligtvis med i paketet när vi sänder varorna, men skickas ibland separat med e-post. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum.

Möjligheten att beställa varorna mot faktura gäller inte nya kunder vid den första beställningen.  

 

Avbeställning

Du kan alltid avbeställa en order fram till dess att vi sänder iväg varorna. Vi tar inte ut någon avgift för en sådan avbeställning.

 

Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som kund och privatperson rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Ångerrätt gäller dock inte för köp av livsmedel eller tidningar.

Om du utnyttjar din ångerrätt ska du meddela oss det inom 14 dagar från det du tog emot varan. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.

Om du utnyttjar ångerrätten är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men du får försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Om du har utnyttjat din ångerrätt, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan. Återbetalningen sker snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Om varan minskat i värde beroende på att du har hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion minskar vi det återbetalda beloppet motsvarande denna värdeminskning. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.

 

Ej uthämtade paket

Om du inte hämtar ut eller tar emot en beställd försändelse kommer vi att debitera dig den kostnad som transportföretaget tar ut från oss för returfrakten. Vi kommer också att debitera dig den kostnad som kan uppstå om en försändelse som DHL Paket inte kan avlämnas enligt överenskommelse.

 

Reklamationer

När du får varorna är det viktigt att du kontrollerar att varorna inte är skadade. Om du redan vid mottagandet av varorna upptäcker att förpackningen är skadad bör du anmäla det på platsen till ombudet eller transportören.

Om en vara är defekt eller har skadats på grund av att vi har packat den fel ska du så snart som möjligt anmäla det till oss. Om vi kommer överens om att varan ska återsändas till oss så står vi för returkostnaden. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott.

Vi krediterar eller återbetalar kostnaden för den skadade varan.

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

 

Personuppgifter

När du registrerar dig som kund eller gör en beställning hos oss uppger du personuppgifter. Samtidigt godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi kommer inte att sälja eller överlåta några personuppgifter. Vi får aldrig uppgifter som rör ditt kontokort eller din internetbank när du betalar via Payson.

Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få uppgift om den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post info@thailaan.se.

 

Kontaktuppgifter

Thailaan Asian Market AB (org.nr. 556745-8145)

e-post: info@thailaan.se

telefon: 070-680 00 80

 

Här finns länkar till Konsumentverket och ARN där man kan läsa mer om bland annat konsumentköplagen och distansavtalslagen:

http://www.konsumentverket.se

http://www.arn.se